Symmetrical Horn Antenna SH-TP 5-60


Recommended Posts

Good morning, we bought 10 sectors of 60º for Rocket M5, we are going to install it in a tower of 24Mts, they will be installed between 20 and 24mts.

The query is how many degrees of Downtilt we would have to give them to cover clients at a maximum of 3.2KM and minimum 300Mts.

According to the datasheet we can use any frequency between 5.1 and 6.1 and the gain is maintained in the +/- 13dBi, which I recommend?

From now, thank you for you help!

 

Spanish:

Buenos Dias, compramos 10 sectores de 60º para Rocket M5, lo vamos a instalar en una torre de 24Mts, van a estar instalados entre los 20 y los 24mts.

La consulta es cuantos grados de Downtilt tendriamos que darles para cubrir clientes a un Maximo de 3.2KM y minimo 300Mts.

Segun el datasheet la podemos utilizar cualquier frequencia entre 5.1 y 6.1 ya la ganancia se mantiene en los +/-13dBi, que me recomiendan?

Desde ya muchas gracias por su ayuda!

Link to comment
Share on other sites

Estimado jrobles,

la senal de la antena es symetrica, de echo se parece a un cono. Si quieres alcanzar la distancia de 3,2 km, te basta un downtilt de 45° ya que la antena tiene mayor alcanze que los 3km. Normalmente todos los wisps que tienen nuestras antenas lo estan probando para que obtengan la mejor cobertura para sus clientes.

Lo que se refiere a la frequencia, pueden usar cualquiera de la que estas mensionando ya que las antenas teinen las polarizaciones bastante balanceadas para obtener la misma ganancia en cualquier rango de la misma.

Si tienes otra pregunta, estoy dispoible a responder

Jorge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...